Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, dolandırıcıların, tespit edilmemek için daima olarak taktiklerini geliştirdiğinin farkında olan Meta, insanların bu tehditlere karşı daha yeterli korunmasını sağlamak ve makus niyetli şahısların kullanıcıları kandırmasını zorlaştırmak emeliyle mevcut savunmalarını geliştirerek yeni teknolojiler üretmeye devam ediyor.
Meta’nın ele aldığı büyük tehditlerden biri, tanınmış şahısların görsellerinin, aldatıcı reklamlarla kullanıcıları kandırmak için kullanıldığı dolandırıcılık taktiği. Pek çok yasal reklamda tanınmış bireyler yer alsa da onları taklit eden reklamlar çoklukla gerçekçi görünmek için tasarlandığından, bu durum onları tespit etmeyi zorlaştırıyor.
Şirketin reklam değerlendirmeleri, platformlarında her gün yayınlanan milyonlarca reklamı incelemek için büyük ölçüde otomatikleştirilmiş teknolojiye dayanıyor.
Makine tahsili sınıflandırıcıları, her reklamın metin, görsel ve görüntü üzere çeşitli bileşenlerini tahlil ederek, şirketin reklam prensiplerini ihlal edebilecek potansiyel dolandırıcılıkları tespit etmeye çalışıyor.
Süreci desteklemek için Meta, kuşkulu içeriklerdeki tanınmış şahısların yüzlerini, bu bireylerin Facebook ve Instagram’daki doğrulanmış profil fotoğraflarıyla karşılaştırarak bu reklamları tespit etmek ve engellemek için yüz tanıma teknolojisini kullanıyor.
Reklam engelleniyor
Bir eşleşme, reklamın dolandırıcılık olduğunu doğrularsa, reklam çabucak engellenirken, süreçte kullanılan tüm yüz dataları, sonuç ne olursa olsun, siliniyor.
Türkiye de dahil olmak üzere pek çok ülkede, tanınmış şahıslar, otomatik olarak yüz tanıma müdafaasına dahil ediliyor, lakin tercihleri doğrultusunda bu müdafaa özelliğini kapatabiliyor.
Meta ayrıyeten, kullanıcıların Facebook yahut Instagram hesaplarına erişimi yine sağlamak için yeni bir yol olarak görüntüyle doğrulama özelliğini tanıttı.
Bir hesabın diğerinin eline geçmiş olabileceğinden şüphelenildiğinde, kullanıcılar artık kimliklerini kısa bir görüntüyle doğrulama seçeneğine sahip. İsteğe bağlı olan bu sistem, klasik evraklara dayalı doğrulamalara alternatif sunuyor.
Özellikler, Meta’nın kapsamlı kapalılık ve risk kıymetlendirme süreçlerinden geçiriliyor ve kullanıcı eğitimi üzere güvenlik tedbirleri içeriyor.
Şirket, çevrim içi dolandırıcılıkla çaba uğraşlarını sürdürürken, yüz tanıma teknolojisinin sorumlu ve kapalılık odaklı bir formda uygulanmasını sağlamak hedefiyle düzenleyici kurumlar ve bölüm uzmanlarıyla işbirliği yapmaya devam ediyor.
More Stories
ABD ile Katar’dan 1,2 trilyon dolarlık ekonomik işbirliği taahhüdü
AB’den çiftçiye takviye paketi
“Hedef: Türkiye’de doğan küresel bir Türk teknoloji devini yaratmak”