Haberler | Son dakika haber

Haberler ve son dakika gelişmeleri | Güncel haber

“Lojistik manasında şimdi bir Dubai olamadık”

UPS Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Genel Müdürü Tolga Biga, Bloomberg HT Üst Seviye programında lojistik kesimine ait son gelişmeleri kıymetlendirdi.

Biga’nın yayında öne çıkan tabirleri şunlar oldu:

2024 Türkiye’de UPS açısından çok düzgün geçti, çok hoş bir büyüme sağladık, 2025 yılının birinci çeyreği için de hâlâ birebir süratle büyümeye devam ediyoruz Türkiye’de. Bilhassa e-ticaretin büyümemize katkısı çok oldu ihracat manasında Türkiye çıkışlarına baktığımızda. E-ihracat bilhassa Amerika kıtasına sonra Kanada’ya akabinde Avrupa Birliği’ne ve Avustralya’ya hayli ağır ve büyüyerek devam ediyor. Türkiye’de hem yurtiçi hem de yurtdışı hizmetlerimiz var, yurt içinde paket dağıtımı ve toplaması yurt dışında da ithalat ve ihracat paket taşımacılığımız var. Yurt içine kargo hizmetleri de veriyoruz ithalat ve ihracat için. 2025 yılının da uygun geçmesini bekliyoruz, Türkiye çok dinamik bir ülke bu türlü de olması e-ticaretin en büyük destekçilerinden biri olduğunu gösteriyor.

Sektörde ekonomik dalgalanmalar

Her ülkede regülasyonlar var bizim de misyonumuz bunlara ahenk sağlamak. Bizi etkileyen durum bunların çok ani gerçekleşiyor olması adaptasyon için aşikâr bir süreç verilmesi alışılmış ki bizi daha olumlu etkiliyor. Türkiye’nin avantajları diye başlarsak bir defa coğrafik pozisyonu, dinamik yapısı adaptasyonu süratli KOBİ’leri süratli karar alıyor, iç piyasanın dinamik olması çok kıymetli o da tabi belirli bir kapasiteyi devamlı hazır tutuyor, ihracat için gerekli ortam oluştuğunda çabucak iç piyasadaki o potansiyel yurtdışına gidebiliyor.

Bizim için en değerli hususlardan biri de ekonomik dalgalanmalar zira bundan ötürü kobilerin ve birtakım şirketlerin yatırım yapması ve büyümesi zorlaşıyor, bu ani regülasyon değişiklikleri de olumsuz etkiliyor. Gümrük tarafı ise birtakım hususlarda bize çok takviye veriyorlar kolaylaştırılmış gümrük beyannamesi ile alakalı, ihracatta bu hızlandırılmış bir süreç oluyor. Gümrüklerle ilgili bazen bürokrasinin çok fazla olması bizi etkiliyor, biz tabi her şeyin kolaylaştırılması taraftarıyız ki ithalat ve ihracat hızlansın, herkes çarçabuk her servise erişebilsin.

Description

Dijital dönüşüm

Amacımız dijital dönüşüm sayesinde müşteri memnuniyetini artırmak ve müşteri odaklı hizmetleri artırmak. Biz İstanbuldan her gün bir 767 tipi Boeing uçakla çıkıyoruz, her akşam bu Köln’e gidiyor oradan da Dünyanın her yerine dağılıyor. Gereç çoğaldıkça daha büyük uçakları kullanıyoruz. Dijital dönüşüm bunun neresinde derseniz, 2 ana etken var, biri kapasite kapasiteyi en efektif formda kullanmak bizim en büyük sıkıntımız, öbür bahiste müşteri memnuniyetini artırmak için teknolojiyi kullanmak. Yapay zekada çok değerli artık herkeste olmak zorunda herkesin kullanması gerekiyor. Biz yapay zekayı en çok gümrüklemede kullanıyoruz, süreçleri hızlandırmak, gelen malın cinsi ve fiyatıyla ilgili eksik bilgileri tamamlamak, nerden nereye gittiğini görüp bu bilgileri kullanmak üzere yerlerde kullanıyoruz. Yapay zekayı bir de uçakları ve otomobilleri yönlendirmek için kesinlikle kullanıyoruz.

KOBİ’lere destekler

Türkiye’nin her yerindeki kobilere gidiyoruz, ihracat ve bilhassa e-ihracat konusunda neler var, Devletin sağladığı teşvikler neler, bizim onlar için sunduğumuz Hizmetler nedir bunları anlatıyoruz. Bu türlü bir eğitim sayesinde hiç yurtdışına açılmayı düşünmeyen KOBİ’lerin bile bir defa denemesini sağlıyoruz, bu biçimde de yurtdışına açılan çok KOBİ’miz oldu. İhracat Akademisi 3 yıldır var ve 16 bin KOBİ’ye ulaştık Türkiye genelinde. KOBİ’lere fiyat kolaylığı da sağlıyoruz.

Bizim en büyük iki maliyetimiz personellik ve yakıt. İkinci olarak da yatırım yapıyoruz ve bu yatırımı devam ettirmek için yaptığımız harcama. Türkiye’nin ihracatı arttıkça dalda bir merkez olma potansiyeli de artıyor. Aslında Türkiye bir merkez de oldu zira Türkiye’den birçok ülkeye ulaşıyoruz lakin lojistik manada bir Dubai olduk mu şimdi olmadık. Fakat katiyen olabiliriz daha da uygun olabiliriz. Dubai merkez oldu zira transit ticareti çok yüksek.

Kadın İstihdamı

Burada da bu Export Academy üzere bayan girişimcilere yönelik bir programımız var. Bu da yaklaşık 5 yıldır devam ediyor, burada da 6 bin 500 bayana ulaştık ve bayanların ihracata başlamaları, yerelde ürettikleri malları yurtdışına göndermeleri için dayanaklarımız var.